דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי תואר ראשון - סקירה אינפורמטיבית של התחום בישראל 

מאת    [ 12/07/2012 ]

מילים במאמר: 363   [ נצפה 1536 פעמים ]

לאורך השנים שוק העבודה בישראל עבר תמורות מרחיקות לכת. הורינו למשל, נכנסו לשוק העבודה  בשנות העשרים המוקדמות לחייהם, ללא ניסיון, מקצוע או תואר ראשון, ולאורך השנים התקדמו על סמך הוותק והניסיון שצברו. כיום המצב הוא שונה בתכלית. צעירים רבים ממתינים עם פיתוח הקריירה  עד סוף שנות העשרים או תחילת שנות השלושים לחייהם, מקומות העבודה משתנים באופן תדיר ותעודת תואר ראשון הפכה תנאי בסיסי ומהותי לקבלה למרבית מקומות העבודה.

מי זכאי להתקבל?

כל מי שמסוגל לעמוד בתנאי הקבלה של מוסדות להשכלה גבוהה בישראל, זכאי להתקבל ללימודי תואר ראשון. במרבית המוסדות תדרשו להציג תעודת שתיים עשרה שנות לימוד לפחות, תעודת בגרות מלאה וציון פסיכומטרי. במקרה שלא עמדתם בתנאי הקבלה, תוכלו לגשת למכינה קדם אקדמית ללימודי תואר ראשון. מכינה כזו תסייע בהשלמת תעודת הבגרות, שיפור הציונים, שיפור הציון הפסיכומטרי ואף בבניית תיק עבודות במקרה הצורך. ניתן גם ללמוד באוניברסיטה הפתוחה, שם לא נדרשת תעודת בגרות מלאה.

איפה לומדים?

לימודי תואר ראשון מתקיימים בישראל בשמונה אוניברסיטאות, במכוני מחקר ובמעל 50 מכללות שפרושות ברחבי הארץ. בבואכם לבחור היכן ללמוד כדאי לבדוק האם התואר שמוענק לכם בסיום הלימודים מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה. במקרה שהתואר אינו מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה התעודה שתקבלו בסופו לא תכובד במוסדות ממשלתיים ובחלק ממקומות העבודה.

כמה זמן זה לוקח?

משך הלימודים לתואר ראשון הוא בין שלוש לארבע שנים. מספר שנות הלימוד תלוי במקצוע הנלמד. לימודי תואר ראשון במדעי החברה למשל אורכים שלוש שנים, בעוד שלימודי הנדסה או אמנות אורכים ארבע שנים. לעיתים נדרשת התמחות של שנה מעבר לקורסי הלימוד כמו למשל בלימודי פיזיותרפיה או עבודה סוציאלית.

תואר ראשון ושוק העבודה

כפי שצוין לעיל, תעודת תואר ראשון מהווה כיום תנאי קבלה בסיסי למרבית מקומות העבודה. גם במקצועות כמו שיווק ומכירות, ואף בעבודות פקידות מסוימות, נדרשים המועמדים להיות בעלי תעודת תואר ראשון. הסיבה לכך היא שכל מעסיק היה רוצה עובדים חרוצים ושאפתניים. העובדה שלמדתם באוניברסיטה או במכללה מחזקת את הסיכוי שאתם אכן כאלה ולכן אם אתם בעלי תואר אקדמי תזכו לעדיפות גבוהה יותר על פני מועמדים שאינם בעלי תואר אקדמי.

תמיד עדיף להיות בעל תואר אקדמי על מנת להתקבל למקום העבודה המועדף עליכם ולכן מומלץ לחפש טוב טוב איפה מתחילים ללמוד ולבצע השוואות בין המוסדות השונים ולבדוק את תנאי הקבלה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב